Dag 21 Washington DC

15 september 2017 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Allereerst willen wij iedereen bedanken voor alle superleuke reacties! Net zoals vorig jaar is het leuk om reacties te lezen op al het moois dat wij vastleggen! Super leuk altijd!

De dag begint goed met een ontbijt in het hotel. Het ziet er allemaal goed uit en smaakt ook erg lekker. Het mag ook wel, want het is een duur ontbijtje…..Dan begint een druk dagje met bezichtigingen. Eerst een kaartje kopen voor de metro. Het is een soort van Washingtonse chipknip. Een kaart die je kunt opladen en zo gebruik kunt maken van de ondergrondse. We zijn echte Hollanders….we wachten tot na de spits, 09:30 uur, dat is goedkoper…..We pakken de blueline naar the State Capitol. Vanaf hier lopen we de National Mall af om alle bezienswaardigheden te bezichtigen. En dat zijn er heel wat! The State Capitol, Washington Monument, World War II Memorial, Reflecting pool naar het Abraham Lincoln Memorial, Korean War Veterans Memorial en Vietnam Veterans Memorial. Het is een aardige wandeling. Halverwege moeten we hoognodig naar het toilet en wandelen we het Air and Space Museum binnen. Het is vrij van entree en als we binnen zijn dan blijkt het een gaaf museum te zijn, waar we toch even blijven hangen. De musea hier en ook de andere die we elders bezocht hebben, zien er echt geweldig, uitgebreid en indrukwekkend uit. Dat kunnen ze hier wel. We vervolgen onze weg verder richting Lincoln. Als we daar aankomen zien we een hoop consternatie…..beveiliging, politie en grote zwarte wagens. Waarschijnlijk een belangrijk persoon. We zien iemand zitten in één van de grote zwarte wagens. Hij is bezig met zijn skeelers vast te maken. Een beveiliger staat voor hem. Een aantal andere beveiligers maken zich klaar om al fietsend met hem mee te gaan. We weten niet wie het is, al hebben we wat foto’s van een afstand gemaakt. Later als we aan een tafeltje onze lunch zitten te eten, horen we aan het tafeltje naast ons Nederlands. Zij hebben ook foto’s gemaakt, en herkennen George Bush Jr…..We snappen niet goed waarom hij nu precies hier wilt skaten, en op zijn leeftijd (71 jaar, gegoogled)…..maar goed. De uurtjes zijn inmiddels voorbij gevlogen en zitten we al halfweg de middag. Het witte huis is onze volgende missie. Het ligt hier niet heel ver vandaan. Als we dichterbij komen, zien we het op afstand staan. Het is mooi, van veraf gezien, en natuurlijk super afgeschermd. Over de dag gezien is het eigenlijk redelijk rustig met toeristen. We treffen het echt, ook met het weer. Vanmorgen al warm en een strakke blauwe lucht. In de middag komen er meer wolken maar nog steeds super weer! Van wat we tot nu toe hebben gezien, vinden we het prachtig. Wat een stad!! Geweldig mooi staat alles erbij, geen vuiligheid en alles opgeruimd. Het straalt statigheid uit, wat natuurlijk heel begrijpelijk is. De moeheid begint ons wel parten te spelen, maar we willen nog naar het Spymuseum. We hebben hier lovende woorden over gehoord van de gids bij het Gibson museum in Memphis. Het is inderdaad weer een geweldig gaaf museum, waar je eigenlijk veel meer tijd aan moet besteden. Je wordt meegenomen vanaf heel vroeger tijden tot heden. Natuurlijk komen de bekende spionnen voorbij, Matahari en James Bond kan ook niet ontbreken. We kunnen zelf ook een beetje spion zijn bij sommige gedeeltes. Het is zeker een bezoekje waard als je er tijd voor hebt. Dorstig als we zijn drinken we nog wat bij de buren van het Spymuseum. Dan hebben we het wel ver gehad voor nu en beginnen we aan de terugrit met de metro. We eten wat en rusten even uit op onze kamer en is het tijd om Dick weer een gedeelte van het memoriespel te geven. De hele reis door krijgt hij iedere avond een stukje van het memoriespel met een afbeelding van wat we die dag gezien hebben. Leuk om hem te verrassen omdat hij deze hele reis heeft uit gestippelt!

Rond 20:00 uur pakken we de metro naar The State Capitol. We willen de gebouwen van vanmiddag ook in het donker zien en fotograferen. Het is in de metro eigenlijk iets te rustig, ik voel me niet helemaal op het gemak. Vooral omdat er een rare snoeshaan ons compartiment in stapt en een zielig verhaal begint op te hangen. Dat is nog niet zo erg, maar als dan niemand reageert of geld geeft, begint ie hard te vloeken en te tieren. Gelukkig stapt hij bij het volgende station in de volgende wagen……Aangekomen op plaats van bestemming lopen we bijna eenzaam richting The State Capitol. Ook bij donkerte ziet het er prachtig uit. Zo gaan we ook met de metro naar The Washington Monument en van afstand nemen we nog een foto van The Abraham Lincoln Memorial. Vol indrukken gaan we terug naar het hotel, we zijn bekaf. We gaan onze rust pakken om morgen weer van zo’n prachtige dag te gaan genieten. So long folks!!

1. José:
    16 september 2017
    Wat een schitterende foto's weer en ook heel indrukwekkend. Wat steken jullie toch allemachtig veel in jullie dagen, ik wordt al moe om het te lezen! Houden jullie ook bij hoeveel stappen je gezet hebt tijdens deze vakantie, want dat zullen er heel veel zijn.
    Wat fijn dat het weer ook mee doet voor jullie en wat een mooie stad zeg. Wat zullen jullie veel voldoening voelen en wat een mooie afsluiting van jullie vakantie.
    Kijk uit naar de foto's voor morgen, veel plezier en slaap lekker!
  2. Anthony de Wit:
    16 september 2017
    Hoi Caroline en DJ ik heb genoten van jullie verhalen en foto's echt gaaf.
  3. Miranda:
    16 september 2017
    Leuk dat jullie overal in de reis beelden tegenkomen die ons het verleden laten herbeleven, zeker leuk voor visuele mensen zoals ik , en voor jullie blijkbaar ook dat jullie deze foto's maken! Gaaf om al deze belangrijke bezienswaardigheden zelf te mogen aanschouwen! Maakt dan echt een indruk!
  4. Dirk:
    16 september 2017
    Hoi toch gave stad inderdaad ziet er wel mooi uit. Nog laatste leuke hele vakantie dag toegewenst.
    We hebben genoten van jullie belevenissen. Caroline je kan wel schrijfster worden hoef je niet meer zo vroeg uit je bed😊
  5. Sandra:
    16 september 2017
    Wat een mooie plaatjes en verhaal weer. Gaaf he Washington, zo herkenbaar al die beelden!
    Vandaag opnieuw hier genieten heerlijk!!!
  6. Eric:
    16 september 2017
    Was weer een prachtige dag en indrukwekkende foto's. Vooral de avond foto's vind ik erg mooi. Wat een mooie plaats Washington. Benieuwd waar jullie morgen weer mee komen. Veel plezier weer.
  7. Barbara:
    16 september 2017
    Nog even genieten.... Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen en de mooie foto's bewonderd. En voor later: ik wens jullie een goede en voorspoedige terugreis.
  8. Miriam:
    16 september 2017
    Wat een prachtige foto's!!! Het is ook een geweldige stad. Jullie kunnen weer terug kijken op een geweldige reis met heel veel nieuwe ervaringen. Want jullie hebben ontzettend veel gedaan en gezien. Ik zal de verhalen en de mooie foto's gaan missen want het was erg leuk om iedere dag jullie belevenissen te volgen. Keek er iedere dag naar uit. Ik wens jullie een hele goede, fijne en veilige reis terug.
  9. Ben Kuijpers:
    16 september 2017
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's. Het waren weer mooie weken en veel herkenbare dingen gezien. Nu jullie toch in Washington DC zijn, beveel ik je het Italiaans restaurant Buca di Beppo aan. Destijds waren alle musea op de green Lane vrij toegankelijk en er zitten werkelijk pareltjes tussen. Veel plezier nog en een voorspoedige terugreis.
  10. Huub:
    17 september 2017
    Top reisverslag en super foto's. Goeie reis huiswaarts!