Dag 19 Dillsboro - Charleston

13 september 2017 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

We zijn er deze morgen al vroeg bij. We willen op tijd vertrekken, want vandaag hebben we een wat langere autorit voor de boeg. We ontbijten beneden in de zaal van het hotel, pakken de koffers etc. en beginnen rond 08:00 uur aan de autorit. Het is nog zwaar bewolkt, maar de temperatuur is niet slecht. Net een stukje buiten Dillsboro doen we onze dagelijkse boodschappen bij een Wallmarkt. We hebben niet veel nodig en staan binnen no time bij de kassa. We verbazen ons over de dame die de kassa bediend. Qua leeftijd toch al in de 70 schatten we, ze kan haast niet meer lopen. Wat een triest gezicht. Ze doet het voor haar leeftijd nog wonderbaarlijk goed, alleen het tempo is erg laag. Gelukkig is het niet druk…..

We vervolgen onze weg naar het zuiden. Al snel bereiken we de stateline van Georgia en komen we langs het dorpje Otto….jawel daar is ie weer. Vanuit de auto snel een foto nemen, het gaat allemaal snel aan ons voorbij. De rit gaat in eerste instantie voorspoedig, en rijden we de staat South Carolina binnen. Het wordt onderweg steeds drukker, voornamelijk auto’s uit de staat Florida die huiswaarts rijden, na de ellende met de orkaan Irma. Ook langs de snelweg zien we regelmatig bomen die zijn omgewaaid. Een eind voor Columbia komen we in de file. Het schiet niet echt op. Helaas gaan we niet echt vroeg arriveren op de plek van bestemming. Als we voorbij de afslag van de Floridamensen zijn, gaat het weer een stuk sneller. We moeten dan nog een mile of 100. Rond 15:30 uur staan we voor de deur van een prachtig mooi oud huis, ons hotel voor deze nacht, The Barksdale House Inn te Charleston. Het ziet er wederom super mooi en in oude stijl uit. Dick zit al te plagen over dat dit ook een haunted house zou zijn….maar daar trap ik niet in!! Later blijkt er toch wat over te zijn geschreven op internet. We hebben ditmaal een eigen toilet en badkamer, dus we hoeven de kamer niet uit…….Ik denk dat het hier wel mee gaat vallen. Er staat niet zoveel over geschreven als ons vorige haunted house, Miss Molly…..

We zetten snel onze spullen op de kamer en gaan het oude gedeelte van Charleston verkennen. Het is een mooi gedeelte van de stad met prachtige huizen weer. Aan de zandzakken voor sommige deuren en de vele grote plassen op straat, kunnen we zien dat het ook hier flink heeft gespookt. Gelukkig is het nu rustig en het zonnetje schijnt weer met een temperatuur van tegen de 30 graden. We lopen nog langs de haven en winkelstraten. Mooie exclusieve en aparte winkels zijn er te zien. We hebben er helaas niet zoveel tijd voor om deze te bezoeken, we hebben momenteel heel erg zin in wat te drinken. Na wat nodig speurwerk vinden we een leuk café. Het is happy hour en we nemen het er even van. Dick heeft ook al wat eettenten opgezocht en één van deze gaan we verblijden met ons bezoek. Het is Jestine’s geworden. Een eettentje waar je gemoedelijk aan een tafeltje kan zitten en die wat bijzondere maaltijden serveren. We hebben wederom een lekkere maaltijd gehad! We wandelen terug naar het hotel en willen nog even buiten op het terras gaan zitten. Hier komen we snel van terug…..we worden lek gestoken door de muggen. Dan maar binnen aan het verslag en foto’s werken. We hebben vandaag veel in de auto gezeten en waren blij dat we de stad konden gaan bezichtigen. Jammer dat het in sneltreinvaart moest, maar toch zeker van genoten!! Morgen een echte lange reisdag naar ons laatste hotel en stad….. Washington DC. So long folks!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. José:
    14 september 2017
    Volgens de 'kilometers voor de boeg' was het gisteren 771 en nu 38. Dan hebben jullie een behoorlijk eind gereden!
    De file zal jullie niet onbekend zijn en eigenlijk maar goed dat jullie zo vroeg vertrokken zijn, anders kom je in het donker aan.
    Charleston is een mooie stad, wat een prachtige gebouwen toch en jullie hotel is echt geweldig mooi.
    Als jullie eenmaal in Washington DC zijn, kun je hopelijk wat meer de tijd nemen om dingen te zien.
    Bijelkaar een prachtige reis en heel leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen!
  2. Jane:
    14 september 2017
    Ik heb er s morgens een gewoonte van gemaakt : kopje koffie en genieten van de verhalen en foto's! Veel plezier morgen! Xxx
  3. Eric:
    14 september 2017
    Zelfs als jullie een reisdag hebben is het leuk om jullie belevenissen te volgen. Wat moeten we straks als jullie weer thuis zijn?
    Sterkte morgen met de lange reis, maar Washington is de moeite van het reizen wel waard.
  4. Dirk:
    14 september 2017
    Hoi ja weer mooi mooie luchten ook.
    Wij zitten straks ook zo als de kassa dame na pensioen gelijk je kist in,grapje dat is ook Amerika moeten gewoon doorwerken om rond te kunnen komen. Echte Roda trip hoor bye.