Dag 18 Gatlinburg - Dillsboro

12 september 2017 - Dillsboro, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

De nacht is rustig verlopen. Ondanks dat we via verschillende media toch berichten hebben gezien en gelezen dat het heel erg hard zou gaan waaien. We hebben er niets van gemerkt. Als we naar buiten lopen om te gaan genieten van ons ontbijtje, zien we dat het wel heeft geregend, maar verder weinig aan de hand is op het eerste gezicht. Het ontbijt is een beetje karig. Twee boterhammetjes in het broodrooster en die gesmeerd met aardbeien jelly. Wat namaak jus d’orange en een bakkie leut. Als we er helemaal klaar voor zijn, gaan we eerst nog een trail rijden en lopen die we eigenlijk gister hadden willen doen. Het regent nog wel en het is wat somber, maar we gaan de uitdaging aan en rijden de Smoky Mountains in. Een smalle weg, eenrichtingsverkeer leidt ons steeds verder de hoogte in. Het wordt wat mistiger, maar het is nog goed te doen. We rijden door een dicht bebost gebied. We stoppen op de parkeerplaats om een trail te lopen naar de Grotto Fall. Een wandeling voornamelijk bergopwaarts. De totale wandeling is ongeveer een kilometer of 4. Een mooie wandeling met op het eindpunt een kleine waterval waar je achterlangs kunt gaan. Het is de moeite waard en we zijn blij dat we hem gelopen hebben. De regen valt nog zachtjes naar beneden. Dat mag de pret niet drukken. We rijden terug het dorp in om te tanken en broodjes voor onderweg te kopen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan…. Tanken natuurlijk geen probleem….maar de broodjes….geen Wallmarkt of iets dergelijks in de buurt. Het wordt een gewoon wit brood. Dan gaan we over op de route van vandaag. Een paar trails die naar het zuiden van de Smoky Mountains lopen. Wat een teleurstelling als we bij een afgesloten weg komen en blijkt dat de weg door de weersomstandigheden niet gebruikt kan worden. We gaan advies vragen bij het visitorscentrum. We moeten een stuk omrijden. Via de noord en oostkant van de Smoky Mountains rijden we toch nog een hele mooie weg, die ons tevens  in de volgende staat brengt, North Carolina. We stoppen bij een uitzichtpunt en eten daar gelijk ons brood op. Het smaakt niet eens zo slecht…Heerlijk met een dikke laag chocoladePASta. We willen via de zuidkant nog een trail rijden, maar ook hier een afgesloten weg….. Dan maar rechtstreeks naar ons volgende hotel in Dillsboro. Onderweg zien we hier pas echt goed, hoe hard het hier te keer is gegaan. De weg is bezaaid met troep en bladeren en overal omgevallen bomen en ander groen. Het blijkt ook uit de diverse afzettingen. Het is toch nog een prachtige route ondanks dat we niet konden gaan waar we wilden. We arriveren zodoende wat eerder bij het Best Western Inn & Suites. Een mooie en hele ruime kamer valt ons te beurt. De kamers hier in de USA zijn bijna allemaal erg groot, en zo goed als allemaal met goede douches en heerlijke handdoeken.

We doen rustig aan en drinken wat, maken een wandelingetje in en om het hotel en gaan in de avond wandelend naar een dichtbij gelegen Grieks Restaurant Kostas. Het is er erg druk, de zaken gaan goed hier. Dat is ook wel begrijpelijk want het eten is er heerlijk! Grote complete vleesgerechten met rijst en/of  frietjes en salade en natuurlijk niet te vergeten de tzatziki, jammie jammie. We eten ons buikje vol en rekenen af….en Dick kan het niet laten om de waarschijnlijke eigenaar even in het Grieks te woord te staan. Ze zijn altijd verwonderd en vinden het leuk als hij dat doet. We lopen via de toeristische (langs oude spoorrails) route terug. We zijn zo terug bij het hotel en ook eens een avondje wat eerder klaar dan anders, is ook wel fijn! Het is weer was vandaag dan niet wat het had moeten zijn, maar toch weer een mooie dag! So long folks!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. José:
    13 september 2017
    Wat een prachtige foto's weer, het landschap lijkt hier heel veel op dat in Nieuw-Zeeland, met name het zuidereiland.
    Jammer van de regen, maar daardoor natuurlijk wel meer en grotere watervallen :)
    Gelukkig hebben jullie toch nog aardig veel van de Smoky Mountains en omgeving kunnen zien, ondanks dat sommige wegen afgesloten waren. Het is inderdaad behoorlijk te keer gegaan he?
    Nog 'maar' 771 kilometer te gaan voor jullie, veel plezier met de reis naar het oosten.
  2. Anne:
    13 september 2017
    thanks, weer genoten van het verhaal en de bijbehorende foto's.
  3. Dirk:
    13 september 2017
    Ja mooie foto s lekker de natuur in . true the mountains we hear te nature crown. Outsite is Amerika Ameika.
  4. Miranda:
    13 september 2017
    Mooie foto's. Het weer is voor jullie ook erg wisselend hè zo te zien.