Dag 17 Nashville - Gatlinburg

11 september 2017 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Howdy Y’all,

Zoals we al wisten begint de dag vandaag erg somber en fris. Het is nog wel droog, maar voor mij de eerste dag om een lange broek aan te trekken en mijn vestje in de aanslag te houden. We pakken onze spullen in en gaan naar de auto die op het grote parkeerterrein staat geparkeerd. Dick heeft gister nog uitgezocht waar we naar de Wallmarkt kunnen en waar we gaan ontbijten. In Nederland had hij al een tentje (Big Al) op het oog, waar we nu naar toe rijden. Het is niet ver van ons hotel, maar bij aankomst blijkt hij gesloten. Helaas, we gaan over op plan B….een snel ontbijt langs de kant van de weg. We rijden de interstate 40 east op naar Knoxville. Een rit van een uur of 2,5  met een boodschappenstop. De omgeving wordt steeds groener met bebossing. Het is een mooie weg die steeds heuvelachtiger wordt. Het is nog steeds zwaar bewolkt en wanneer we langs Knoxville rijden komen de eerste regendruppeltjes tevoorschijn. We maken een korte tussenstop om wat te eten en er ook een sanitaire stop te van maken. We rijden verder en komen terecht in een toeristisch gedeelte van de Smoky Mountains. De naam zegt het eigenlijk al……de bergen liggen een gedeelte in de wolken en zo ziet het er net uit of er rook uit de bergen komt. De weg snijdt dwars door het plaatsje Pigeon Forge. Het is er erg druk op de weg en we snappen ook wel waarom. Het is hier een aaneenschakeling van winkels, eettenten en attractieparken. Niet is te gek en we wanen ons even in Las Vegas……Bijzondere gebouwen…een groot huis op z’n kop, de halve titanic met ijsberg en een groot Dolly Parton pretpark. We kijken onze ogen uit. Van hieruit is het nog maar een paar miles naar het plaatsje waar we moeten wezen, ons eindpunt voor vandaag, Gatlinburg. Het is ondertussen wat meer gaan regenen en het voelt koud aan, echt Hollands weer. We rijden door de hoofdstraat en ook hier is het een lange straat met leuke gebouwen en winkels. Het doet wat gezelliger en knusser aan dan het vorige plaatsje. We rijden zo goed als gelijk naar ons motel, Econo Lodge. We melden ons bij de receptie, maar de dame heeft ons niet op de kaart staan. Er blijkt nog een andere Econo Lodge te zijn in dit plaatsje. Foutje….het is vlak in de buurt, dus we staan zo bij het juiste motel en kunnen inchecken. Er is wederom een uurtje van ons afgesnoept, en zo is het rond 15:30 uur als we een rondje door dit stadje maken. Het is er ondanks het mindere weer toch nog aardig druk. Het zal bij mooi weer hier wel aanschuiven zijn. We eten heerlijk bij de lokale brewery, Smoky Mountain Brewery and Restaurant. Het weer staat het niet toe om er nog lang op straat te vertoeven, dus lopen we terug naar onze kamer. Morgen een dag in de natuur met hopelijk wat minder regen en zo nu en dan een zonnetje zou ook niet gek zijn. We hebben er zin in na een aantal dagen in de stad vertoefd te hebben is dit een fijne afwisseling! So long folks!

1. Frank de Haas:
    Echt een tussendagje.
    Ik duim voor mooi weer als jullie de natuur inttrekken.
    Have fun.
  2. José:
    12 september 2017
    Jammer van de regen, maar weer genoeg te zien onderweg. Wat een gebouwen zeg, ik kan me voorstellen dat je je ogen uitkijkt.
    Op sommige plaatsen lijken de winkeltjes en huisjes op die je in de Efteling tegenkomt. Ook erg kleurrijk met al die bloeiende plantjes.
    Hopelijk wat beter weer voor als jullie aan je wandeling gaan beginnen, enjoy!
  3. Eric:
    12 september 2017
    Ziet er allemaal wel heel erg leuk uit. Lijkt allemaal net een pretpark. Hopelijk hebben jullie morgen wel wat beter weer.