Dag 1 Phoenix - Tombstone

26 augustus 2017 - Tombstone, Arizona, Verenigde Staten

Als vroege vogels zijn we al weer rond een uur of 4 aan onze eerste reisdag begonnen. De nacht is wat mij betreft boven verwachting goed gegaan. Een goede tuk kunnen doen, dan wel vroeg wakker, maar goed door kunnen slapen. Dick is wel iets meer wakker geweest, maar toch redelijk goed de nacht door gekomen. We staan dan ook om 7 uur te trappelen om aan het ontbijt te beginnen, want we hebben er zin in vandaag! De dame die het ontbijt klaar moet zetten, denkt er iets anders over….Alles op het dooie gemakje en voordat we dan ook aan kunnen vallen is het dan toch 07:15 uur. Er zijn ondertussen al meerdere mensen binnen gekomen, en vallen dan ook gelijk aan als het kan. Met een goed ondergrondje beginnen we dan aan onze eerste miles van vandaag. Over de interstate 10 begeven we ons naar de eerste tussenstop Saguaro NP. De weg ernaar toe is vlak en vrij droog met in de verte bergen. Als we dichterbij het park komen, zien we steeds meer cactussen verschijnen. Dit park staat er vol mee. We beginnen bij het visitors centrum. Hier staan al mooie exemplaren te schitteren in de bloedhete zon. We voelen dan al dat het wederom een snikhete dag gaat worden van meer dan 40 graden. We gaan het rustig aan doen bij de niet al te lange Desert Discovery Nature trail en de Valley View Overlook trail die we gaan lopen. Zo af en toe PAS op de plaats maken en maar goed opletten of er geen ratelslangen of ander gevaarlijk wild ons wilt laten schrikken. Maar het is wederom een prachtig stuk natuur wat ik nog niet eerder heb gezien. Bij terugkomst springen we in de auto om snel de airco aan te zetten en wat verkoeling te zoeken. We rijden verder binnendoor richting Tucson. We gaan de Mission San Xavier Del Bac bezoeken. Een Spaanse missionaris heeft hier een kerk gesticht in 1692 tussen de Pima indianen. Een mooi klein wit kerkje waarvan één toren niet is afgebouwd. Het had de bijnaam the White dove of the desert. Jaarlijks komen hier rond de 200.000 bezoekers. Zeker de moeite waard als je in de buurt bent. Van hieruit rijden we door naar ons eindpunt van vandaag, Tombstone. Een zeer toeristisch stadje dat de uitstraling heeft van een oude western en mijnenstad. Hier lopen nog mensen rond in de stijl van vroeger tijden. Er zijn hier nagespeelde gunfights (OK Coral) te zien, kun je zelf schieten en zijn er saloons en shops met ongelooflijk veel westernspullen. Wel grappig om eens te zien en mee te maken. Ze wanen zich hier nog echt in vroeger tijden. We overnachten in een zeer toepasselijk B&B. Tombstone Bordelllo. Een huis wat nog ingericht is in oude stijl en wat vroeger een bordeel is geweest. Onze kamer heet Lady of Sin….. In de avond slaat het weer om. Er schuiven donkere wolken over en er komt een harde wind opzetten. Er zou wel eens regen uit kunnen gaan vallen. We lopen richting het stadje om te gaan eten bij Big Nose Kates Saloon. Het ziet er gezellig uit en er speelt een live band. Hier vermaken we ons wel!! Beide genieten we van onze burger. Rond 20:15 uur lopen we langzaam terug richting ons Bordello, en zien in de verte flinke weerflitsen. De regen blijft uit tot nu toe. Moe maar voldaan sluiten we deze dag af om weer uit te kijken naar wat de dag ons morgen gaat brengen.

1. Ad:
    27 augustus 2017
    Ik zei het toch dj ; als je haar maar goed zit !!
  2. Huub:
    28 augustus 2017
    Behoorlijk gedurfd, zo'n "hug" met een cactusje :-)