Dag 4 Farmington - Albuquerque

29 augustus 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Er verblijven veel werklui in Motel Brentwood Inn. Er zitten er dan ook al een aantal bij de ontbijtzaal als wij binnenkomen. Er is voldoende variatie om te zorgen dat we er weer even tegen kunnen. Met het nieuws op de tv, wat voornamelijk over Harvey gaat, eten we ons ontbijt. Ja Harvey….die houdt ons lekker aan de orkaanpraat. Rond het weekend gaan we Texas in, en we twijfelen of we dat wel moeten doen. Het ziet er allemaal niet best uit, en ook bij New Orleans is het niet rooskleurig. Vanavond nog maar eens goed kijken……

We gaan ons nu bezig houden met de dag van vandaag. Dit gaat een spannende worden, want we gaan met een GPS aan de slag. Ongeveer een maand voordat we deze reis gingen maken, hebben we een soort van workshop GPS gehad. We hebben toen een hoop informatie ontvangen en uitleg gehad over het apparaat. Nu is het dan zover! Er staan een aantal wandelingen op het programma in een groot gebied, zonder aangegeven wandelpaden. We willen natuurlijk niet verdwalen, vandaar de voorbereidingen. We beginnen bij Bisti Da Na Zin. We parkeren om 08:45 uur de auto bij het begin van het gebied, gaan een hek door en zien een enorme vlakte voor ons. De route die we moeten wandelen is er voor ons opgezet, dus we volgen de lijn. Dat gaat een heel aardig eind goed. Tot we op een gegeven moment voor een enorme berg staan en er eigenlijk dwars doorheen moeten. Hier begint het klimmen en klauteren en omlopen om toch de lijn zover mogelijk aan te houden. We komen ook inderdaad bij een aantal mooie stukken in het gebied. Hier zie je weer hoe uitgestrekt het allemaal is, als je bovenop staat. De wandeling neemt toch veel meer tijd in beslag dan gedacht. Na 3 uur wandelen met zo nu en dan een pauze komen we aan bij de auto. Het is ons wel tegen gevallen. Voor de inspanning die we hebben moeten doen, is het uiteindelijke resultaat wat magertjes…. Maar wie weet gaat de volgende wandeling ons beter bevallen. We rijden een stuk met de auto op onverharde wegen, en komen aan op het beginpunt van de wandeling, Ah Shi Sle Pah. De routebeschrijvingen van alle ritten die Dick heeft gemaakt, kloppen tot nu toe goed. Hier gaat een hoop aan tijd inzitten in de voorbereiding!! Super knap! Voordat we op pad gaan, eten we even een broodje, voor mij met chocolade PASta en Dick pindakaas…(brrr). We begonnen de dag met een heerlijke temperatuur van rond de 21 graden, nu is het al weer een stuk heter geworden, dus we nemen voldoende water en voorraad mee. Vanaf de auto lopen we een eind naar beneden, zodat we aan de onderkant van gebergtes staan. De GPS staat weer aan en we lopen via een zigzagpaadje naar het midden van de vlakte. Van hieruit lopen we langs de verschillende inhammen in het gebergte. We zien wel mooie uitzichten, maar ook dat door de erosie al heel veel is afgebrokkeld. Eigenlijk hadden we hier een jaar of 10 geleden al eens moeten lopen. Nog eens 10 jaar erbij en er is niet veel meer van over. De terugweg is nog even moeilijk te vinden, maar na een uur of 2 in totaal bezig geweest te zijn, staan we bij de auto. We houden het voor gezien verder, en gaan aan het laatste stuk van deze rit beginnen. Rond 17:30 komen we aan bij Nativo Lodge in Albuquerque. Een mooi hotel in de stijl van Indianen. Vlakbij gaan we wat eten bij Village Inn en bij terugkomst nemen we een snelle duik in het zwembad. Het is een (in)spannende dag geweest, met veel moois gezien. Vooral omdat het bezienswaardigheden zijn waar de gemiddelde toerist niet naar toe gaat. Het vergt veel voorbereiding en tijd. So long folks!

1. Susanne de vos:
    30 augustus 2017
    hey , wat leuk dat jullie met een gps op weg gaan. zal wel heel anders zijn als hier, hier in de bossen staan veel paadjes er zelfs op.

succes met het nemen van een beslissing welke kant je op gaat.
    ziet er niet goed uit daar, volgens mij kom je er niet eens doorheen. xxx
  2. Nannie Beijaerts:
    Hey globetrotters

Leuk om weer de mooie foto's te zien en de verhalen te lezen die ons dan toch een beetje mee nemen op jullie reis.
    Ook de spieren blijven goed getraind en het mooie uitzicht is dan zeker een beloning voor het klim en klauterwerk.
    En ja soms moeten de verwachtingen wat bijgesteld worden.
    We hopen dat Harvey niet teveel roet in jullie eten en planning strooit komend weekend.
    Enjoy and take care !
    Liefs Nannie en John
  3. José:
    30 augustus 2017
    Schitterende foto's weer! Tja, het is inderdaad een toestand in Houston, volgens het nieuws hier (in Nieuw-Zeeland) moet er nog heel wat regen gaan vallen daar.
    Het lijkt me moeilijk om de geboekte trips en accommodatie te annuleren, maar hopelijk kunnen jullie een mooie en veilige alternatieve route kiezen
  4. Jane:
    30 augustus 2017
    Wat een mooi verslag weer! En prachtige foto's! Nu lekker uitrusten! Dat zullen wel nodig hebben na zo'n drukke dag! Veel plezier ! Xxx ☺
  5. Eric:
    30 augustus 2017
    Ik wist niet dat het een survival vakantie zou worden. Maar toch wel zeker de moeite waard als ik de foto's zie.
    Plezier alvast met de volgende uitdaging/activiteit
  6. Anne:
    30 augustus 2017
    Wat een geweldige foto's en leuke verhalen. Ik geniet er op deze manier al van. Laat staan als je het zoals jullie het in het echt beleven. Geweldig. Fijne vakantie verder. Pas op voor Harvey.
  7. Jessica Otto:
    30 augustus 2017
    Wat leuk om het weer te volgen en de foto's zijn echt fantastisch mooi!!!!
  8. Barbara:
    30 augustus 2017
    Weer heel leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtige foto's !!
    Ik hoop dat jullie inderdaad Harvey kunnen ontwijken..
    Enjoy!
  9. Miranda:
    30 augustus 2017
    Lekker avontuurlijk en sportief ;) maar niet te avontuurlijk maken met Harvey hè !
  10. Adrienne Heeren:
    4 september 2017
    Ziet er weer mooi uit allemaal, en de spiertjes moeten weer hard werken, maar Caroline niet getreurd Dick zal ze aan het eind van de dag wel lekker masseren.
    Geniet ervan (de reis bedoel ik dan)