Dag 5 Albuquerque - Albuquerque

30 augustus 2017 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Rond 06:30 uur kijk ik op mijn telefoon en zie tot mijn verbazing dat het “al” zo laat is. Voor de eerste keer dat het na zessen is dat we wakker worden. We kunnen rustig aan doen, dus staan we op het gemakkie op en maken ons klaar voor het ontbijt. Dit gaan we doen waar we gisteravond ook hebben gegeten, bij Village Inn. De enorme keuze maakt het ons moeilijk, maar het lukt ons toch om het beschaafd te houden. Het smaakt ons allemaal goed. We lopen in rustige PAS terug naar ons hotel. Koffers inladen, wat boodschappen doen en we gaan weer op weg. Vandaag geen lange autorit voor de boeg. Redelijk in de buurt ligt Kasha Katuwe NM (National Monument), Amerikaans genaamd Tent Rocks. Rond 10:00 uur rijden we het park binnen en rijden naar het beginpunt van de Canyon Slot trail die we vandaag gaan doen. De temperatuur is warm, maar goed te doen. We nemen voldoende water mee en gaan op pad. Al snel komen we de eerste prachtige puntige rocks tegen. Naarmate de trail vordert, wordt het alsmaar mooier. Zo gaaf om hier doorheen te lopen, in het begin aan de  voet van het gebergte, verder gaat het steeds meer ophoog om uiteindelijk helemaal bovenin te eindigen. Dit is weer een supermooie wandeling met de nodige inspanning, maar zo de moeite waard!! Over de gehele wandeling doen we ongeveer 2 uur. Als we terug zijn bij de auto, besluiten we dan ook om maar eens de picknick te gaan doen. Lekker in de schaduw staan wat tafels. We halen de spullen voor de dag en nemen het er even lekker van. Van hieruit rijden we terug richting Albuquerque. We nemen niet de highway, maar doen dit via de Turquiose Trail. Een mooie weg door bergachtig landschap. We komen onder andere door het plaatsje Madrid ( zijn we daar ook nog geweest) waar veel antiek verkocht wordt en kunstenaars hun kunstwerken laten zien. In Albuquerque east gaan we nog mee met de langste passagiers kabelbaan van de USA(Sandia Peak Tramway). In een kwartier tijd enkele reis brengt deze kabelbaan ons op 3163 meter hoogte. Kost wel een paar centen, maar dan heb je wel wat. Op bepaalde momenten waan je je net in een rollercoaster. Bovenaan een prachtig uitzicht over Albuquerque. Weer beneden rijden we Albuquerque in. We pakken een gedeelte van de oude Route 66 mee om te eindigen bij Old Town in Albuquerque. Ons verblijf voor deze nacht is een echt Amerikaans Motel. Het ziet er wat oud bollig uit. Tot onze verbazing is het gewoon ontzettend goed, leuk en gezellig. De dame achter de receptie maakt een leuk praatje met ons. Ze heet Rusthoven, haar voorouders kwamen ook uit Nederland. We zetten onze koffers in de zeer ruime en nette kamer en op advies van de dame, nemen we een duik in het zwembad. Dit ziet er gezellig en schoon uit. De temperatuur is nog zalig en hier komen we even tot rust. Rond 18:30 uur lopen we richting Old Town. We lopen wat straatjes door met leuke winkeltjes en een gezellig pleintje waar een groep mensen muziek zitten te maken en zingen. We kijken hier nog wat rond en gaan dan richting Backstreet Grill, waar we willen gaan eten. Het weer is nog zo zacht, dat we lekker buiten op een terras kunnen zitten. Wat op de menukaart staat, ziet er lekker uit. Het is al aardig donker geworden als de serveerster het eten komt brengen. Het is al bijna niet meer te zien wat we precies eten, maar voor mij smaakt het heel lekker. Voor Dick ook, alleen heel erg heet. Hij staat in de fick….Het is hier veel Mexicaans eten met hopi (veel) chili’s…. We eten allebei netjes onze bordjes leeg en lopen rustig terug naar ons motel. Onderweg maken we nog enkele foto’s van de Neonverlichting, die helaas in dit gedeelte niet veel meer aanwezig is. Het is weer een prachtige dag geworden!! So long folks!
​P.S. De motels voor zondag 3 sept t/m 6 sept hebben we geannuleerd, dit in verband met Harvey.
​We gaan op zondag 2 september als we in Austin zitten opnieuw de situatie bekijken.

1. Angelique:
    31 augustus 2017
    Wat een reis tot nu toe. Mooi hoor. Geniet er van
    Juiste beslissing denk ik. Je moet Harvey niet opzoeken.
    Veel groetjes
  2. Jane:
    31 augustus 2017
    Wat een prachtig landschap! Dorst gehad Dick?
  3. Dirk:
    31 augustus 2017
    Hoi mooi hee tent rocks kreeg weer vel van kip veel plezier verder
  4. Corine van den Bosch:
    31 augustus 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie, leuk om het zo te volgen. Jammer van de annuleringen, maar jullie vinden ongetwijfeld mooie alternatieven! Hele fijne vakantie nog!
  5. Nannie Beijaerts:
    31 augustus 2017
    Leuk om weer te lezen en de mooie foto's te bekijken.. Door reisleider Dick zal er vast een goed alternatief gevonden worden komend weekend.
    Wij stijgen zo op naar het zonnige Sicilliė.
    Enjoy en pas goed op elkaar.
    Liefs Nannie en John.
  6. José:
    31 augustus 2017
    Wat een prachtige tocht weer en werkelijk schitterende foto's! Ik denk dat jullie een goede beslissing hebben genomen rondom Harvey, zeker nu het vooruitzicht is dat deze richting Louisiana gaat. Misschien dan een andere route opzoeken, maar wie weet wat je dan weer tegenkomt!
  7. Miranda:
    31 augustus 2017
    Alweer zo sportief, moet niet gekker worden! Mooie gebergtes ook, bijzonder telkens die aparte vormen. Geniet lekker verder. Op naar de volgende avonturen van jullie