Dag 11 White Castle - New Orleans

5 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Howdy Y’all

We beginnen de dag zoals we hem gister hebben beëindigd, in luxe. We ontbijten nog op Nottoway plantation. Het is een buffetontbijt en ziet er heerlijk uit. We worden op onze wenken bediend. Koffie en jus d’orange wordt ingeschonken en iedere keer dat we ons bordje hebben leeg gegeten, wordt het onder onze neus vandaan gehaald. Soms een beetje snel…..Dick heeft zijn laatste hap nog niet weg gewerkt of de dame Angie (mooie naam natuurlijk) haalt zijn bord al weg. We nemen het er nog even van en gaan dan op weg voor weer een nieuwe dag. Allereerst rijden we nog langs een plantation house, namelijk Oak Tree. Onderweg nemen we nog wat foto’s van mooie huizen en bomen met Spaans mos. Vlak bij Oak Tree is een parkeerplaats waar we de auto neer zetten en lopend over de lage dijk waarlangs de Mississippi loopt, gaan we naar het begin van de laan van het plantagehuis. We hebben geluk want er is net een radarboot aan gemeerd. De opvarenden merendeels “oude spekkies” worden zelfs tot aan het begin van de laan weggebracht, hiervoor staan 2 politiewagens de weg te bewaken. We kunnen mooie foto’s maken van de boot en het huis. We lopen gewoon met de mensen van de boot mee naar het begin van het huis en haken daarna af om weer terug te gaan naar de auto. Onderweg maken we nog een praatje met 2 medewerkers van de boot. Het zijn de chauffeurs van  de bussen die de gehele reis met de boot meerijden. We pakken de auto en zetten koers naar New Orleans. We zijn heel erg blij dat we toch hierheen kunnen, en dat we het weer mee hebben. We arriveren rond 12:00 uur bij het Westin Hotel. De auto wordt wederom voor ons geparkeerd en we kunnen onze kamer al in. We installeren de boel even en gaan dan gelijk op pad. Beginnend bij het park met wat monumenten aan de Mississippi. De cabletram komt voorbij en natuurlijk wat schepen. Dick is weer in zijn sas. Van hieruit lopen we de Franse wijk in. Het ziet er mooi uit! Huizen met balkonnetjes in smeedijzeren balustrades, de een na de ander. Mooi met planten en stoeltjes en tafeltjes. We komen ogen te kort. En natuurlijk de vele café’s. Het is nu nog redelijk rustig. Ook op straat valt het mee met de toeristen. Het is natuurlijk een “gewone dinsdag”….in het weekend zal het er hier wel anders toe gaan. Ik heb er geen moeite mee dat het niet zo druk is. We kunnen lekker op het gemak ons ding doen. En PASsant zijn we ook nog getuige van de vooropnames van de welbekende serie CSI New Orleans. Men is aan het oefenen met een stuntman waarvan morgen de opnames met de acteurs gaan plaatsvinden. Altijd leuk om even mee te pikken….Tussendoor nog een koel biertje drinken bij het Hard Rock Café. Die proberen we ook altijd wel even te bezoeken in de diverse steden. Aan het einde van de middag lopen we terug richting ons hotel, even bijkomen voor we aan de avond gaan beginnen.

De avond beginnen we bij een eettentje dat Deja Vu heet. Dick heeft het van te voren uitgezocht en laten we hopen dat het iets is. We worden vriendelijk en goed geholpen door een jongeman. Het is geen hoogstaand restaurant, maar we hebben er lekker gegeten…..voor weinig geld ( Hollanders zeker?). Hierna wordt het tijd om het bekende Bourbonstreet te bezoeken. We zijn er vanmiddag al doorheen gelopen, maar nu komt de muziek je aan alle kanten tegemoet. Bij het ene café komt de muziek nog harder naar buiten dan bij het andere. Het lijkt wel een soort van poptocht waarbij je van café naar café hobbelt om goede muziek te horen. We lopen eerst bijna de gehele straat door en beslissen dan waar we naar binnen gaan om een biertje te drinken en naar de muziek te luisteren. Het is van alles wat, super leuk. Het laatste café dat we bezoeken is Funky 544. Hier speelt een soulband. Geweldig, met 2 zangers die er leuk bij dansen en goede muziek spelen. Dit is genieten!!

Tevreden lopen we terug naar ons hotel. Mooie dag weer! So long folks!

1. Eric:
    6 september 2017
    Dat was weer een gezellige dag zo te zien en mooi ook al die typisch zuidelijke indrukken van New Orléans
    Veel plezier maar weer morgen.
  2. Adrie van vlijmen:
    6 september 2017
    Once a slave always a slave
  3. Jane:
    6 september 2017
    Prachtige foto's weer! En met het verhaal erbij is het net of je erbij bent! Xxx
  4. Anne:
    6 september 2017
    Geweldige foto's! Heb er van genoten!
  5. José:
    6 september 2017
    Wat heerlijk dat jullie toch nog naar New Orleans hebben kunnen gaan. Schitterend daar zeg en wat een sfeer!
    Goed te weten dat je als 'oude spekkies' nog overal kan komen, zo kunnen jullie nog jaren vooruit met reizen in de toekomst.
    Dank voor de mooie foto's, jullie zien heel veel moois. Niet dat ik jaloers ben of zo............... Veel plezier weer verder!
  6. Nannie Beijaerts:
    6 september 2017
    Dat wordt straks weer een hele uitzoekerij om van al die mooie foto's een album te maken ! Knap hoor om jullie belevenissen iedere dag weer op papier (mail ) te zetten.
    En ik kan me voorstellen dat Dick helemaal in zijn sas was bij het zien van de schepen! Blijf genieten met al jullie zintuigen en van elkaar !! xx
    Adio
  7. Dirk:
    6 september 2017
    Gewone dinsdag geen rugby tuesday mooi nummer hoor uit de oude doos ziet er allemaal indrukwekkend uit zeker niet boring vooral het slaven gedeelte toby nee kunte kinte zei tie wat een trots wij blanken hadden waarschijnlijk al eieren voor ons geld gekozen
  8. Dirk:
    6 september 2017
    Oh oh telefoon luistert weer niet ruby natuurlijk Spaans mos had er nog nooit van gehoord wel mooi spooky was ook veel in olympic park staat Washington
  9. Miranda:
    6 september 2017
    Mooie foto's vooral van die prachtige boot!
  10. Adrienne Heeren:
    7 september 2017
    Mooie foto's en prachtige huizen
  11. Joop:
    15 september 2017
    Leuke boeiende verhalen en mooie foto's